جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
يحيى السنوار

حوزه/ روزنامه عبری "هاآرتص" مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز چهارشنبه در جنوب نوار غزه ترور شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، روزنامه عبری "هاآرتص" مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس روز چهارشنبه در جنوب نوار غزه ترور شد.

این روزنامه افزود که السنوار و همراهانش در محله تل السلطان در شمال غربی شهر رفح با نیروهای پیاده و زرهی درگیر شدند.

این روزنامه در جزئیات عملیاتی که منجر به ترور رهبر جنبش حماس شد، مدعی شد که نیرویی که السنوار را ترور کرد، متعلق به تیم رزمی تیپ بسلماخ متشکل از سربازان شرکت کننده در دوره آموزشی نظامی بودند.

"هاآرتس" مدعی شد که این نیرو در نوار غزه به عنوان بخشی از یک مأموریت معمول برای پاکسازی منطقه از نظامیان در حال عملیات است و هیچ اطلاعاتی درباره حضور السنوار در منطقه قبل از آن عملیات نبوده است.

به ادعای هاآرتص، صبح روز چهارشنبه یک سرباز یک فرد مشکوک را که در یکی از ساختمان های تل السلطان در حال حرکت بود شناسایی کرد و حدود پنج ساعت بعد پهپاد نظامی سه نفر را مشاهده کرد که از ساختمان خارج شده و از بین خانه های این منطقه عبور می کردند.

این روزنامه در ادامه ادعای خود گفت که در این لحظه نیروها متوجه شدند که آنها مسلح هستند و به سمت آنها تیراندازی کردند و آنها نیز به تیراندازی پاسخ دادند. تحقیقات اولیه انجام شده توسط ارتش تایید می کند که آن ها در جریان تبادل آتش مجروح شده اند و دو نفر از آنها در یک ساختمان متفرق شده اند و السنوار در ساختمانی دیگر است.

هاآرتس در ادامه مدعی شد: پس از آن یک تانک و سایر نیروها به محل حادثه رسیدند و سپس السنوار به طبقه دوم ساختمانی که در آن مخفی شده بود، رفت و به نظر می رسید که السنوار مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفته است و دستش را از دست داد. پس از ورود سربازان به ساختمان، یحیی السنوار دو نارنجک دستی به سمت آنها پرتاب کرد و سربازان را مجبور به عقب نشینی کرد.

هاآرتص مدعی شد: وقتی السنوار پهپاد را دید، تکه چوبی را که در دست داشت به سمت آن پرتاب کرد و در همین لحظه تانک گلوله دیگری به سمت او شلیک کرد و ظاهراً منجر به کشته شدن او شد. همزمان در ساختمانی که دو مبارز دیگر به آن متواری شدند تبادل آتش صورت گرفت و در جریان تبادل آتش یک سرباز از گردان ۴۵۰ به شدت مجروح شد.

این روزنامه مدعی شد که پس از آن، نیروها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ساختمان ها را جستجو کردند و اجساد را پیدا کردند. سربازان متوجه شدند که جسد نقابداری که پیدا کردند شبیه جسد السنوار است.

پس از آن نمونه DNA از جسد گرفته شد که جسد السنوار پیش بینی شد و به پزشکی قانونی منتقل شد. تصاویری از دندان‌های او نیز به پزشکی قانونی پلیس منتقل شد و در آنجا نمونه DNA با نمونه السنوار مقایسه شد که سرویس‌های امنیتی از زمان بازداشت وی در زندان اسرائیل نگهداری کرده بود و ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای رسمی از ترور شدن یحیی السنوار خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha